3rd – It’s Finally Freaking Over



Salam uols..



Tajuk tak bleh blah

Sangat2 perasan glamer dan drama

Kah kah kah



Freaking over tu – is that I finally quit from my job

Nothing to shout about – just something that I have to do

The right thing to do

As one my friend told me “you must decide to continue or cut your losses.”

And I’m doing just that – cut my losses

Tho tak banyak mana pun yg nak di potong tu…



On my previous entry I did say about telling my job here

Here as the job that I just quit



This is my third job – actually I joined this company in January

It’s a fascinating project – 
that was why I accept my friend’s invitation to join this company



The project is new – power solar project

It’s new to me – as for the past 23 years I am in oil and gas sector

So excited sangat lah nak keja kat sini masa dapat offer tu…

The staff ok – baik banget kekdahnya

Yang tak ok – kompeni nya aje…



Sedih pilu plak nak cerita

Hik hik hik



I’m ok dengan keja kat kompeni ni

Work load – tensen nya cam biasa lah

Takat balik after 8pm tu biasa lah jugak

Ohhh… my first month memang iols balik lambat sokmo

Nak siapkan system – harus lah kena cepat

Somemore I only have two weeks untuk siapkan semua tu

Dah tu buat sensorang plak kekdahnya…



Bak kata orang – alah bias tegal biasa

Memang siap lah system – dah digunapakai pun

So far – ok – tak de major problem

Takat hiccup skit2 tu biasalah

Dah tu nak train few staff so that they can do the work

Tu aje..



As I said – work wise is ok… I’m happy

Yang tak happy bab gaji

Senak perut – sakit jiwa raga dibuatnya

Financial kompeni sangat2 tak stabil

Gaji setiap bulan lambat giler depa bayar

Takat lewat sehari dua ok lah – boleh gak dihadam

Ni lewat sebulan

Adehhhhh!~ pengsan hoccay!



Second week worked here – I heard macam2 story tak best

Gaji tak bayar lah – epf tak de dibayar lah – socso lagi lah

Ada staff yg lapan bulan gaji tertunggak

Claim – ada yg dah setahun tak dapat

Epf – lagi lawak – dah setahun lebih depa tak buat contribution

Eventho dalam pay slip ada potongannya…



Huihhh! Dasat uols..

Berpeluh2 – berpinar2 mata dibuatnya…



Seksa ye gaji terbabas giler2 ni…

Lagi seksa ada plak yg dibayar partially

Twenty percent jer…Ilang akal dibuatnya uols…



Yang buat iols sakit ati – ehhh.. marah bebenonya

Cadangan dari GM – tak de duit buat loan katanya

Adehhhh!~ giler kehapa

Main reason iols keja sini with this kind of salary they offered

Sebab nak bayar segala mak-nenek utang and expenses

Apa kejadah plak nak menambah hutang

Dah le gaji pun tak tentu hala bila dapatnya

Adoi!







So… no matter how exciting the project is

Kalo gaji nan hado

Konpem lah iols tak bleh tahan lama

In fact not only me

Ada ramai staff for this project yg dah resign

Even yg tak terlibat dengan projek pun – ada yg dah resign

Staff kat sini silih berganti kekdahnya

Ye lah – mana nak tahan bila gaji yg tak ketahuan ni



So.. after 3 months – I quit my job

Start tomorrow – I’ll be jobless

Dengan izin Nya – harap2 dapat lah keja cepat

Tak kisah lah – around KL ke idak

Now pun I’m working – ehh worked in Damansara Perdana

But KL would be very much preferable lah kan

Penat jugak eh opis jauh ni..

Keluar rumah matahari masih tido lagi

Balik pulak matahari dah masuk beradu



Gitulah citer iols petang2 hari ni

Lagi an hour – I’ll be officially out from this office



And – now nak gi jalan2 jap

Hak hak hak



Salam and adios

Muahhhhhhhhhhhhh!~


“Learning to let go should be learned before learning to get. Life should be touched, not strangled. You’ve got to relax, let it happen at times, and at others move forward with it.” – Ray Bradbury
 

Comments

Popular Posts